Bij Stichting Mies werken wij vanuit een vraaggerichte benadering waarbij de ontwikkeling en (waar mogelijk) zelfstandigheid van elke bewoner centraal staan. Als integraal onderdeel van een mooie samenwerking tussen Stichting MIES, WormerWonen, Vereniging De Bloesem en de Zorgcirkel staan wij ervoor om een mooie bijdrage te kunnen leveren aan het leven van mensen met speciale zorgbehoeften. In 2021 zijn wij gestart met "Gezond met MIES", een project gericht op het bevorderen van gezond eten en het welzijn van onze bewoners. Wij bieden onze bewoners de unieke kans om gebruik te maken van gezond en voedzame maaltijden, van ontbijt tot diner en zelfs gezonde tussendoortjes. Tijdens het programma van "Gezond met MIES" is het van groot belang dat er een goede samenwerking is tussen MIES, de bewoners en hun ouders/vertegenwoordigers om ervoor te zorgen dat het beste resultaat wordt behaald (bijvoorbeeld door beperking van financiële mogelijkheden tot het kopen van ongezond voedsel).

Waarom meedoen aan Gezond met MIES?

Deskundige begeleiding: We staan klaar om persoonlijk advies te geven en samen te werken met onze bewoners om een gezonde leefstijl aan te houden

Voedzame maaltijden: Er worden dagelijks gezonde ontbijt-, lunch- en dineropties aangeboden

Gezonde tussendoortjes: Wij bieden niet alleen gezonde hoofdmaaltijden, maar ook gezonde en voedzame tussendoortjes

Gemak en structuur: Met ons maandelijkse pakket hoeven de bewoners zich geen zorgen te maken over het plannen van maaltijden of het doen van de boodschappen Betaalbaarheid: Voor slechts €182,50* per maand krijgen de bewoners toegang tot gezonde maaltijden en snacks die zijn afgestemd op hun voedingsbehoeften, waardoor gezond eten toegankelijk en betaalbaar wordt. *onder voorbehoud van tariefwijzigingen